Mom´s weightblog goes wordpress

Jag har länge varit inne och nosat på det här med wordpress. Jag har ju haft min Bangsiland.com forever och tanken med den var väl ändå till för mina flickor. Eller rättare sagt först och främst för min Anna Björk. Sen kom Karin Inga och med två graviditeter så satt kilona där de inte skulle sitta.

Då föddes mom’s weightblog.

Och där har jag bollat mig själv upp och ner i en hel evighet till jag nu i förrgår äntligen kunde skriva ”målgång”. Och det ska gudarna veta att det var som en stor börda äntligen lagdes av mina axlar.

Och vad passar då inte bättre än att ta in något nytt. En ny sida. En ny start på något nytt. En sida som kanske inte blir så mycket annorlunda än tidigare men som får en liten uppfräschning så att säga. För det är ju trots allt så att även en målgång måste underhållas. Egentligen är det väl nu som det stora jobbet börjar. Att vidhålla nollan. Det får gärna gå neråt ett par kilon till men det får absolut inte gå upp igen.

Och hur har jag då tänkt göra det. Ja, det är en balansgång som faktiskt är rätt svår att gå.

  • Jag ska förstås fortsätta med min morgonträning.
  • Jag ska fortsätta med mina sunda matvanor.
  • Jag ska fortsätta väga och mäta mig. Jag har en tro att om du gör det så har du fokusen på hur du ser ut.

Alltså, välkommen till mom’s nya weightblog: Mom’s lifestyle.

Om momsweightblog

En svenska som för tio år sedan flyttade till Island. Hästar, mat, träning och stickning är favoriterna
Detta inlägg publicerades i Småprat. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar